Uppdragsbeskrivning

Vi söker en operativ processkoordinator för att hantera uppföljning, facilitering och koordinering av våra incident-, – problem- och changeprocesser. Uppdraget innebär bland annat att:

  • Underlätta, koordinera och stötta medarbetare i det dagliga processarbetet, dvs att ärenden identifieras, registreras, tilldelas, eskaleras och åtgärdas
  • Genomföra kvalitetskontroller på ärenden
  • Vid behov koordinera och sammankalla resurser i det enskilda ärenden, inklusive leverantörer
  • Vid behov koordinera utredning och åtgärd av ärenden
  • Stötta i kommunikation kring ärenden
  • Övervaka och säkerställa att befintliga processer är väl fungerande
  • Vara kontakt- och eskaleringsperson för processerna
  • Driva lessons learned
  • Driva effektivisering av processerna tillsammans med processledare

Vi söker någon med följande kvalifikationer:

  • Erfarenhet av att arbeta med Incident- Problem- och Changeprocesser i en större organisation
  • Erfarenhet av att operativt agera vid större IT-incidenter
  • Erfarenhet av arbete med rapportering och statistik
  • Teknisk förståelse genom bakgrund inom IT-infrastruktur, IT-operations eller IT-support
  • Erfarenhet av ITIL-ramverket
  • Erfarenhet av ITSM stöd ServiceNow

För att trivas i rollen ser vi att du är en person som vill och vågar ta initiativ och ansvar. Du är driven, initiativtagande och ansvarsfull med god samarbetsförmåga. Du har både förmågan att se samband mellan processer, producera underlag och kommunicera processtänket. Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.

 

Tillhör kategori

Incident Manager

Detaljer

Referens:45550

Ort: Lund

Omfattning:100%

Startdatum:2024-04-22

Slutdatum:2024-11-30

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.