Uppdragsbeskrivning
Ditt uppdrag kommer vara att utifrån kundens behov och förutsättningar säkerställa de tekniska delarna gällande upphandling av trygghetslarm (för ordinärt och särskilt boende) vilket är ett komplext område som ställer krav på god marknadskännedom samt teknisk kunskap.
Du ska säkerställa de tekniska delarna i kravspecifikationen innan planerad annonsering av upphandlingarna, ge rådgivning kring svar på frågor av teknisk karaktär i “frågor och svar” under annonseringstiden, delta i anbudsutvärdering samt medverka under implementeringsfasen för att leveranstesta och godkänna olika faser av implementeringsprojektet.
Man kommer att arbeta tillsammans med inköpsenheten och verksamheten för att genomföra upphandling av trygghetslarm. Arbetet sker i nära dialog med verksamhetens samt kommunens upphandlare.
Uppdraget kan innefatta följande uppgifter:
- Upprättande/säkerställande av teknisk kravspecifikation
- Rådgivande gällande inkommande frågor av teknisk karaktär
- Deltagande i anbudsprövning
- Deltagande i leveranstest av olika faser i implementeringsprojektet
Skallkrav:
- Mycket stor erfarenhet av att skriva funktionella kravspecifikationer av teknisk karaktär
- Tidigare erfarenhet av kravställande av framförallt teknisk funktionalitet vid upphandling av trygghetslarm
- Mycket god kännedom om marknaden för trygghetslarm samt mycket stor erfarenhet av och god förståelse för de tekniska lösningarna
Referenser:
Minst två referensuppdrag med referenter ska anges.
Referenserna ska kunna uppvisas för att styrka uppfyllnad av krav.
Om ni är intresserade så behöver vi följande underlag:
- Svenskt CV för aktuell konsult (Word-format)
- Motivering kring hur konsulten uppfyller samtliga krav (Word-format)
- Referensuppdrag, minst två stycken (Word-format)
- Förslag på upplägg för uppdraget inklusive beräknad tidsåtgång (antal timmar) för uppdraget i sin helhet (Word- eller Excel-format)
- Önskat timpris