Uppdragsbeskrivning
Vår kund i banksektorn söker en UX-designer till ett av sina team i Stockholm.
Din roll som UX-designer i detta team som ingår i ett av kundens SAFe tåg innefattar:
- Proaktivt driva strategiskt upplevelsearbete inom området
- Arbeta med att kartlägga de behov som finns för de lösningar som tas fram och vara ett operativt stöd
- Stötta teamet i att arbeta utifrån Lean UX och Lean Startup
- Säkerställa användbarhet och strategisk riktning för implementerade lösningar inom Channel modernization området, vilket bla inkluderar Internetbanken för Nederländerna och Luxemburg
- Bidra till att formulera, testa och validera lösningshypoteser
- Arbeta i Experience Runway
- Visualisera problem, möjligheter och dolda kund- och affärsbehov inom området
- Bidra till att skapa samsyn kring kund- och affärsbehov och mål (önskade effekter) inom området
Skallkrav:
- Relevant utbildning inom UX-design
- Minst 3 års erfarenhet i en likande roll
- God svenska och engelska i både tal och skrift
- Erfarenhet av att jobba genom hela designpocessen
- Förmåga att arbeta effektivt i ett team och att kunna kommunicera med många stakeholders
- Bekant med designsystemet Figma
- Behärska olika typer av designverktyg