Uppdragsbeskrivning

Vi söker just nu en Redovisningsassistent till vår kund. Accounts Payable ingår i verksamhetens Finance Business Support som hanterar alla leverantörsfakturor för kunden.

Huvuddelen av uppgifterna har outsourcats till extern part. En del av uppgifterna ligger kvar hos kunden och till dessa behövs nu en konsult till kontoret i Solna.

Arbetsuppgifter:

  • Aktivt arbeta med att “onboarda” kunder och leverantörer till kundens e-fakturalösning samt arbeta med förbättringar i processerna kopplat till detta.
  • Bidra till goda relationer med/-god service till interna kunder och externa leverantörer/kunder.
  • Punktligt utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer som råder hos kunden.

Erfarenhetskrav:

  • Minst Gymnasieutbildning och/-eller eftergymnasial utbildning – ekonomi.
  • Erfarenhet inom/-av ekonomiverksamhet & servicehantering.
  • Ett krav är att konsulten har varit bosatt i Sverige minst 5 år eftersom det kan komma att krävas att konsulten genomgår drogtest och säkerhetsklassning för tjänsten.
  • Det är ett stort plus om konsulten är tekniskt intresserad då verksamheten behöver en i teamet som jobbar specifikt med e-invoice lösningar/problem.
  • Talar och skriver flytande Svenska och Engelska.

Meriterande erfarenheter:

  • Erfarenhet från arbete inom ekonomiprocesser
  • Erfarenhet från arbete i SAP-miljö
  • E-Invoice erfarenhet
  • God förståelse för ekonomiprocesser i SAP

Önskvärda personliga egenskaper utöver kompetenser:

  • Samarbetsvillig.
  • Proaktiv, lösningsinriktad och har förmåga att skapa trovärdighet och engagemang.
  • Förmåga att arbeta i stora och komplexa organisationer och att effektivt hantera interna och externa gränssnitt.
Detaljer

Referens:49144

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:2024-05-01

Slutdatum:2024-09-30

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.