Uppdragsbeskrivning
Vi söker just nu 3 st Lönespecialister till vår kund. I rollen ingår löneadministrativt arbete, det vill säga löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar, skatter och systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt.
Erfarenhetskrav:
- Minst gymnasieutbildning
- Krav påbyggd med Yrkeshögskoleutbildning inom Lön
- Positionen kräver minst 2 års erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern
- Erfarenhet av redovisning eller HR specialist med inriktning på lön
- Talar och skriver flytande Svenska och Engelska.
Meriterande erfarenheter:
- SAP eller andra större lönesystem.
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem Service Now.
Önskvärda personliga egenskaper utöver kompetenser:
- Samarbetsvillig, Kundorienterad, Serviceinriktad, Kommunikativ, Noggrann, Systematisk, Analytisk förmåga, Initiativtagare.
- Driven och engagerad samt kunna planera och prioritera arbetet tillsammans med teamet. Förmåga att kunna se ett övergripande perspektiv och vara detaljfokuserad.
- Balansera det dagliga lönearbetet med projekt- och förbättringsarbete.
- Vilja att bidra och lyckas nå målen tillsammans med teamet.