Uppdragsbeskrivning
Till vår kund söker vi fem IT-supporttekniker (kompetensnivå 3).
  • Antal konsulter: 5 (Teknikstöd – På plats)
  • Arbetstid: 8 timmar/dag, kontorstid måndag-fredag mellan 07.00-17.00. Andra arbetstider kan förekomma enligt uppdragsgivarens beslut.
Servicecentret är verksamhetens supportfunktion som ger support på IT-frågor. IT-supporten, som utgör andra linjens support i Servicecentret, hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom organisationen.
Arbetet innebär primärt att hjälpa kunder via telefon och fjärrstyrning, men kan även inkludera att ta emot och hjälpa besökare till Servicecentret. Vid införandet av nytt vårdinformationsstöd för hälso- och sjukvården behöver kunden tillfälligt förstärka deras ordinarie support med IT-tekniker.
  • Introduktion: Uppdraget inleds med 3 veckors introduktion. Det är viktigt att samma konsulter bemannar uppdraget under hela avtalsperioden.
  • Arbetsplats: Konsulterna kommer att sitta tillsammans med befintliga IT-tekniker i ett öppet kontorslandskap, där de har möjlighet att ta stöd av varandra.
Exempel på arbetsuppgifter:
  • Felsöka och åtgärda datorer (Windows 10), applikationer och kringutrustning.
  • Utreda om ett fel kan härledas till en infrastrukturkomponent (t.ex. lagring/server/nätverk) eller annan funktionalitet, beskriva ärendet och eskalera till rätt gruppering.
  • Installera programvaror och tilldela behörigheter i Active Directory samt konfigurera användare/funktioner i Exchange.
  • Konfigurera och felsöka mobila enheter (Android och iPhone).
  • Guida och stötta användare.
Skallkrav:
  • Minst gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande kunskaper som kunden bedömer likvärdiga.
  • Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion med inriktning mot IT.
  • Vana vid att ge support via telefon och fjärrstyrning.
  • Goda kunskaper inom Windows 10, nätverk och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö.
  • Kunskap om Office 365 och Teams.
  • Trivsel med kundkontakter, vara serviceinriktad och kunna ge ett professionellt bemötande till användare.
  • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
Övrig information:
  • Startdatum: 2024-08-26
  • Slutdatum: 2024-11-22
  • Plats: Uppdraget genomförs fysiskt i kundens lokaler i Örebro.
  • Omfattning: 100%
  • Språk: Svenska
Detaljer

Referens:59141

Ort: Örebro

Omfattning:100%

Startdatum:2024-08-26

Slutdatum:2024-11-22

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.