Uppdragsbeskrivning
För kunds räkning söker vi efter dig med gedigna kunskaper inom Service Desk. I vår kunds Service Desk kommer din huvudsakliga uppgift att vara att leverera service i världsklass inom support och felavhjälpning av tekniska problem. Du kommer att stödja och assistera användarna med felsökning av både mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men även på plats i kundens lokaler.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
- Felsökning och installation, främst i Windows-miljö
- Felsökning av både hårdvara och mjukvara
- Mottagning och registrering av ärenden i företagets ärendehanteringssystem
Kvalifikationer:
- Minst 1 års erfarenhet och någon form av IT-utbildning
- Goda datorkunskaper
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet av teknisk support/helpdesk (minst 12 månader)
Meriterande:
- Erfarenhet av PowerShell (skript)
- Intresse för Problem Management
- Kunskap om IP-telefoni (Cisco)
Personliga egenskaper:
- Starkt intresse för IT
- Villighet att arbeta i en Service Desk-miljö
- Ansvarstagande, punktlig, noggrann, teamorienterad och med en stark förmåga att felsöka
Önskvärd erfarenhet och kunskap:
- Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem
- Support av Office-applikationer (O365)
- Windows 7/10 och Outlook
- Hantering av nätverksrelaterade problem, inklusive TCP/IP
- Administrering av behörigheter och rättigheter i Active Directory
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:62037
Ort: Göteborg
Omfattning:100%
Startdatum:2024-09-01
Slutdatum:2026-02-28
Option:2026-08-31
Konsultförmedlare
Rebecca Tovstedt
Det går inte längre att söka den här tjänsten.