Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi efter dig med gedigna kunskaper inom Service Desk. I vår kunds Service Desk kommer din huvudsakliga uppgift att vara att leverera service i världsklass inom support och felavhjälpning av tekniska problem. Du kommer att stödja och assistera användarna med felsökning av både mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men även på plats i kundens lokaler.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Felsökning och installation, främst i Windows-miljö
  • Felsökning av både hårdvara och mjukvara
  • Mottagning och registrering av ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Kvalifikationer:

  • Minst 1 års erfarenhet och någon form av IT-utbildning
  • Goda datorkunskaper
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Erfarenhet av teknisk support/helpdesk (minst 12 månader)

Meriterande:

  • Erfarenhet av PowerShell (skript)
  • Intresse för Problem Management
  • Kunskap om IP-telefoni (Cisco)

Personliga egenskaper:

  • Starkt intresse för IT
  • Villighet att arbeta i en Service Desk-miljö
  • Ansvarstagande, punktlig, noggrann, teamorienterad och med en stark förmåga att felsöka

Önskvärd erfarenhet och kunskap:

  • Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem
  • Support av Office-applikationer (O365)
  • Windows 7/10 och Outlook
  • Hantering av nätverksrelaterade problem, inklusive TCP/IP
  • Administrering av behörigheter och rättigheter i Active Directory
Detaljer

Referens:62037

Ort: Göteborg

Omfattning:100%

Startdatum:2024-09-01

Slutdatum:2026-02-28

Option:2026-08-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.