Uppdragsbeskrivning:

I rollen som upphandlingssamordnare ingår att ge verksamheten stöd vid olika typer av anskaffningar av varor och tjänster. Konsulten kommer att få vara upphandlingsstöd i anskaffningar som framförallt genomförs som förnyade konkurrensutsättningar. Det innebär bland annat självständigt arbete i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Tillsammans med kollegor kommer konsulten vidare att genomföra utvecklingsarbete inom enheten. Konsulten förväntas bidra med sin kompetens och ett engagerat medarbetarskap.

Som upphandlingssamordnare är konsulten enhetens ”kanal in”, vilket medför att konsulten har en stor mängd interna och externa kontakter. I rollen ligger att se till att enhetens information i olika kanaler hålls uppdaterad och att den motsvarar verksamhetens behov. Konsulten kommer att hantera
myndighetens anmälningssystem, avtalsdatabas och enhetens funktionsbrevlåda. Konsulten kommer att arbeta enligt lagstiftning, processer och rutiner inom området.

Konsulten ska:
– Ha genomgått en YH-utbildning inom offentlig upphandling och/eller minst två (2) års akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område.
– Ha gjort praktik och/eller ha erfarenhet av arbete i offentlig sektor under minst sex (6) månader totalt. Praktiken och/eller arbetet ska ha innefattat stöd till verksamheten i upphandlings- eller inköpsrelaterade frågor.

– Ha mycket goda språkkunskaper i svenska.

Detaljer
Referens: 62238

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:2024-09-02

Slutdatum:2025-01-31

Option:2025-04-30

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.