Uppdragsbeskrivning

Avropet omfattar 100 konsulttimmar som ska utföras av en konsult under perioden september – november 2024. Arbetet ska i mindre omfattning ske på fysisk plats i Täby (exempelvis uppstatsmöten, informationsmöte, avrapporteringsmöten) och i större omfattning på distans (möten, intervjuer, dokumentstudier, omvärldsbevakning, rapportskrivande).

Krav på leverans
Genomförda intervjuer och slutleverans i form av en rapport samt sammanställning av övrig dokumentation.

Förväntat resultat
Uppdraget ska genomföras någon gång under perioden september – början av november, på deltid under 6-8 veckor. Huvudsakligen på distans, i mindre omfattning fysiskt i Täby kommun för vissa nyckelmöten. Uppdraget innebär en kartläggning av Täby kommuns arbetsmarknadsinsatser. Det ska genomföras genom intervjuer med de som kommer i kontakt med frågorna samt genomgång av politiskt beslutade styrdokument samt lokala rutiner. En översiktlig omvärldsbevakning samt beskrivning av krav på området (den kommunala befogenheten och skyldigheten inom området) samt nationella pågående ska också finnas med i slutrapporten. Slutrapporten ska innehålla rekommendationer med förbättringar både vad gäller insatsernas kvalitet och orgnisation.

Projektorganisation
Konsulten rapporterar till en beställargrupp bestående av stabschef från verksamhetsområde social omsorg och utredare från kommunledningskontoret. Beställargruppen kommer att tydliggöra uppdraget samt förmedla kontaktuppgifter till de som ska ingå i kartläggningen. Formella frågor hanteras av beställare.

Krav på dokumentation
Dokumentation i form av en rapport samt sammanfattning av intervjuer.

Säkerhetskrav
Om konsult anser att uppgift(er) i offert omfattas av sekretess ska detta anges med utförlig motivering i offerten. I annat fall förutsätts att anledning till sekretess saknas. Uppgifter som anses sekretessbelagda kan med fördel lämnas i separata bilagor.

Faktureringsplan vid fastpris Faktureringsplan vid fastpris: Vid uppdragets slutförande, 100 timmar.

Handlingar som ska ingå i offert:
– CV
– Referensförteckning
– Pris

Skallkrav
  • Erfarenhet av utredningsuppdrag inom arbetsmarknadsområdet eller arbete som chef eller strateg eller motsvarande inom arbetsmarknadsområdet i kommun
  • Erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet (som konsult eller anställd)
  • Kunskap om eller erfarenhet av organisering av arbetsmarknadsinsatser i kommun
Övriga krav
  • Erfarenheten styrks genom ett (1) referensuppdrag rörande kompetens/erfarenhet.
  • Kontaktuppgifter referensperson som kan intyga konsultens kompetens/erfarenhet/referensuppdrag.

 

För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/

Detaljer

Referens:62722

Ort: Stockholm

Omfattning:100h

Startdatum:16 september 2024

Slutdatum:15 november 2024

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.