Uppdragsbeskrivning
Vi söker en rekryteringssupport för vår kunds räkning. Vår kunds interna rekryteringsteam har till uppgift att hantera rekryteringsuppdrag från alla affärsenheter och stabsfunktioner inom organisationen. Deras ambition är att bidra till ett långsiktigt arbete med kompetensförsörjning och vara en pålitlig partner och rådgivare till verksamheten.
Detta är en fantastisk möjlighet för dig som är intresserad av rekrytering att lära dig området från grunden. Du kommer att få en djup förståelse för rekryteringsprocesserna och insikt i vår kunds verksamhet. Som rekryteringssupport hos vår kund får du förtroendet att agera med stor frihet och ansvar.
Du blir en del av ett öppet och positivt team som är mitt i en omställning med målet att arbeta ännu mer proaktivt och med nya verktyg och metoder inom rekrytering. Vår kunds svenska rekryteringsteam består av cirka 35 personer.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Koordinera och administrera rekryteringsprocessen för sommarjobb, examensarbeten och praktikplatser. Det inkluderar bland annat att samla in verksamhetens behov, publicera annonser, göra urval samt att initiera säkerhetsprövningsprocessen.
- Fungera som expertanvändare (super user) för rekryteringssystemet och ansvara för utbildning av andra användare. Säkerställa korrekt datainmatning i systemet och generera rapporter för att ge insikt i rekryteringsstatus, trender och nyckeltal.
- Hantera och ge support i systemfrågor samt administrativa frågor relaterade till rekryteringsprocessen.
- Upprätthålla kontakt med externa leverantörer för att säkra god kvalitet och integration gällande jobbannonser.
- Ansvara för sammanställning av statistik till externa intressenter, såsom AMS och SCB.
- Bevaka och hantera rekryteringssupportens mailinkorg.
- Vid behov stödja löpande rekryteringsprocesser.
Skallkrav:
- Erfarenhet inom HR eller administration samt erfarenhet av att arbeta med rekryteringsprocesser och rekryteringssystem.
- Goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.
- Förmåga att arbeta obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.
- Examen från personal-/HR-området eller annan motsvarande utbildning.
Personliga egenskaper:
- Trivs i en serviceorienterad roll med tydligt ansvar för ditt arbetsområde.
- Noggrann och organiserad med starka administrativa färdigheter.
- God kommunikationsförmåga, både i skrift och tal.
- Förmåga att arbeta väl i team och hantera många kontaktytor.
- Pedagogisk och kan presentera ditt arbete på ett tydligt och lättförståeligt sätt.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:66735
Ort: Solna
Omfattning:100%
Startdatum:2024-10-01
Slutdatum:2025-06-30
Konsultförmedlare
Oskar Bolin
Det går inte längre att söka den här tjänsten.