Uppdragsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en Teknisk Fastighetsförvaltare som kommer att ansvara för förvaltningen av kundens fastigheter och säkerställa hög kvalitet i fastighetsförvaltningen.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Hantering av serviceförfrågningar och operativa störningar.
- Tillsyn och inspektion av fastigheter samt utomhusområden för att säkerställa säkerhet, funktionalitet och efterlevnad av gällande regelverk.
- Planering och genomförande av underhåll, renoveringar, reparationer och uppgraderingar av fastigheter, inklusive byggnadssystem, utrustning och utomhusområden.
- Planering av mindre förändringar och anpassningar av fastigheterna.
- Utveckling av projektomfattning, budget och tidsplan enligt organisationens standarder och lagkrav.
- Säkerställande att arbeten hålls inom budget och tidsramar samt inspektioner för att upprätthålla kvalitetsstandarder.
- Ställa krav för upphandling av externa tjänster inom bygg, el, vatten, städning med mera.
- Kontakt med underhållsföretag och underentreprenörer för att säkerställa effektivt samarbete, leverans och slutförande i tid.
- Ge feedback till underhållsföretag och underentreprenörer för att förbättra operativa resultat.
- Hantering av personalrelationer och samarbeten för att möta deras behov och önskemål.
- Delta i fastighetsråd och bidra till strategisk utveckling av fastigheterna.
- Ansvar för städplanering och upprätthållande av hygienstandarder.
- Administrativt stöd genom att hantera fastighetsutgifter, lagerhållning av material och koordinera kontors- och parkeringsplatser.
- Genomföra analyser av fastighetsmöjligheter och utvärdera kostnader och fördelar.
Leveranser:
- Konkret resultat kopplat till de ansvarsområden som beskrivs ovan.
Kvalifikationer och kompetenser:
- 3–5 års erfarenhet av fastighetsförvaltning.
- Relevant utbildning inom fastigheter eller liknande område.
- Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift.
- Teknisk kompetens och förmåga att hantera olika tekniska aspekter av fastighetsförvaltning.
- Strukturerad och lösningsorienterad med förmåga att arbeta självständigt.
- Goda kunskaper i Office-programmen, särskilt Excel.
- Stark kunskap om regelverk och tekniska hantverksområden.
- Utmärkta organisatoriska färdigheter, tidshantering och kommunikationsförmåga.
- Erfarenhet av fastighetsförvaltningssystem och Microsoft Office.
Övriga meriter och krav:
- B-körkort är ett krav.
- Erfarenhet av upphandling är meriterande, men inte ett krav.
- Erfarenhet av SAP/SRM är en fördel.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:67434
Ort: Göteborg
Omfattning:100%
Startdatum:2024-09-30
Slutdatum:2025-06-30
Konsultförmedlare
Klara Edrén
Det går inte längre att söka den här tjänsten.