Uppdragsbeskrivning:

Lunds Universitet behöver förstärkas med en erfaren Supporttekniker till vår Servicedesk. Vår kund söker en resurs som vill arbeta med support av olika applikationer, mjukvara, hårdvara och tjänster. Du kommer att ingå i ett Servicedesk team om tio personer och arbetsuppgifterna är att ge anställda support på Lunds Universitet via telefon, mejl och framförallt via ärendehanteringssystemet.

 

Formella krav:

  •   Några års erfarenhet av att arbeta i Servicedesk inom IT-support
  • Goda tekniska kunskaper om PC- och Mac-datorer
  • Erfarenhet av managerade arbetsplatsdatorer och skrivare
  • Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon och fjärrverktyg, bl a Teamviewer.
  • Kunskaper inom IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik och skrivarhantering
  •  Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows och Mac
  • Lätt för att lära nya IT-miljöer, system och applikationer
  • Känna till och vara bekväm med ärendehanteringssystem
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • God samarbetsförmåga och initiativförmåga
  • Kommunikativ, ska trivs såväl med telefon som med e-post
  • Ha förmågan och trivas med att hålla-många-bollar-i-luften
Detaljer
Referens: 67645

Ort: Lund

Omfattning:100%

Startdatum:2024-09-16

Slutdatum:2025-03-16

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.