Sektorn är i behov av hjälp med att ta fram nya Informationshanteringsplaner för Social och arbetsmarknadsnämnden samt äldrenämnden och behöver konsultstöd för att samordna arbetet med detta. Konsulten kommer även att arbeta operativt genom att bland annat vara delaktig i arbetet med att ta fram och skriva ner informationshanteringsplanerna.
En mall för Informationshanteringsplan som ska gälla för hela Staden håller på att arbetas fram. Det är viktigt att Stadens mall följs då den kommer ligga till grund för arbetet med framtagandet av nämndernas informationshanteringsplaner.
Sektorn ser gärna att arbetet med att ta fram nämndernas informationshanteringsplaner påbörjas omgående och är öppna för en teamlösning förutsatt att de totala antalet uppskattade timmar inte ändras. Förhoppningen är att informationshanteringsplanerna är klara i januari 2025.
I viss utsträckning behöver konsulten kunna befinna sig på plats i Stadshuset i Sundbyberg, men arbetet kommer även att kunna genomföras via teams.
Sektorn har för avsikt att intervjua tänkta kandidater och stor vikt kommer att lägga på personlig lämplighet i detta uppdrag.
Sektorn uppskattar uppdraget till motsvarande en (1) månads heltidstjänst, cirka 180 timmar under uppdragsperioden. Sektorn garanterar inga volymer. Exakt upplägg och planering bestäms i samråd med Sektorn. Under uppdraget har Staden en månads uppsägningstid.
Krav på leverans
Uppdraget ska mynna ut i färdigställd informationshanteringsplan utformad i enlighet med stadens mall för informationshanteringsplan. Två färdigställda informationshanteringsplaner som utgår från respektive nämnds behov.
Förväntat resultat
Informationshanteringsplaner för sektorns nämnder enligt Stadens mall.
Projektorganisation
Slutrapportering till Avdelningschefen för Stab SAN och administrativt stöd. Nämndsekreterare och utredare ingår i arbetsgruppen och emottar regelbunden rapportering. Även andra funktioner kan komma att ingå.
Krav på dokumentation
Två informationshanteringsplaner
Hantering av personuppgifter
Konsulten kan komma i kontakt med kontaktuppgifter (mail och telefon) till Stadens anställda.
Handlingar som ska ingå i offert:
– CV
– Referensförteckning
– Pris
- Erfarenhet från arbete som arkivarie eller motsvarande i minst två (2) år där framtagande av informationshanteringsplaner i kommunal verksamhet har ingått i arbetet
- Konsulten/konsultteamet förväntas ha god erfarenhet och kunskap rörande regelverk kring informations- och dokumenthantering samt arkivering inom kommunal verksamhet
- Utbildning arkivarie eller motsvarande
- Sektorn ser gärna att konsulten har erfarenhet av framtagande av Informationshanteringsplaner för verksamheter inom Social och arbetsmarknadsnämnd samt äldrenämnd
- Erfarenheten styrks genom två (2) antal referensuppdrag med exempelvis följande innehåll: o Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning o Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. o Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
- Kontaktuppgifter referensperson
För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:75496
Ort: Stockholm
Omfattning:ca 180h
Startdatum:28 oktober 2024
Slutdatum:31 januari 2025
Option:Ja, 1 månad
Konsultförmedlare
Emelie Lundholm
Det går inte längre att söka den här tjänsten.