Uppdragsbeskrivning

Vår kund söker nu en tekniker till deras tekniska applikationssupport. Tjänsten är av verksamhetskritisk och teknisk karaktär och används i huvudsak för att informationsförsörja kundens interna verksamhetssystem men även andra företags verksamhetssystem, så det är av stor vikt att applikationsdrift och support fungerar.

Personen vi söker ska ha en bakgrund som utvecklare och ha god teknisk kompetens, förståelse och intresse av att arbeta med support mot kunder både internt och externt. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att löpande bevaka driftsrelaterade larm och incidenter samt hantera inkommande supportärenden. Rollen förväntas analysera inkomna ärenden, utföra initial teknisk felsökning, baserat på innehåll i loggar och administratörsgränssnitt med mera, vilket kräver både teknisk förståelse och verksamhetsförståelse. Att föreslå åtgärd, i vissa fall utföra åtgärd eller skapa underlag för vidare felsökning hos specialister ingår också inom ansvarsområdet.

I arbetet ingår även att löpande ansluta externa parter till kundens tekniska tjänster via parametersättning. Man ska även kunna vägleda och instruera externa parter om korrekt konfiguration och filinnehåll för att säkerställa kommande anslutningar.

För att nå framgång i detta uppdrag bör du kunna agera i ett högt tempo och snabbt ställa om enligt nya förutsättningar. Du behöver vara strukturerad, ha hög social kompetens och vara duktig på att kommunicera, samverka och lösa problem med både interna och externa parter. Att du är analytisk och kan arbeta självständigt, men samtidigt kunna avgöra när uppgiften ska hanteras av annan part är en förutsättning för att lyckas med uppdraget.

Denna roll kräver att du har:

  • Minst 5 års erfarenhet från driftövervakning, servicedesk eller motsvarande
  • Minst 3 års erfarenhet från teknisk applikationsövervakning och incidenthantering där fler verksamhetskritiska system med många externa integrationer ingår
  • Minst 2 års erfarenhet av arbete inom Linux/Unix miljö under de senaste 3 åren
  • Minst 2 års erfarenhet med SQL under de senaste 3 åren
  • Minst 2 års erfarenhet av XML/XSD
  • Minst 2 år erfarenhet av arbete i SM9 eller likvärdigt ärendehanteringssystem för incidenthantering
  • Minst 2 års erfarenhet av att arbetat med en applikationsserver weblogic
  • Minst 1 års erfarenhet med Splunk
  • Minst 1 års erfarenhet av systemutveckling med Java under de senaste 4 åren

Det är även meriterande om du har:

  • Erfarenhet av Jira
  • Kännedom om Jenkins
  • Kunskap om Service Now eller annat ITSM-verktyg
  • En IT-utbildning från högskola, motsvarande systemvetarutbildning

 

Detaljer

Referens:7799

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:Omgående

Slutdatum:2024-03-30

Option:2026-03-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.