Uppdragsbeskrivning
Vi söker nu en Service Manager. Som Service Manager inom kundens IT-domän, kommer du att spela en central roll i att förvalta system som optimerar arbetsprocesserna hos uppdragsgivaren och förbättra kundupplevelsen över alla försäljningskanaler. Detta inkluderar system som POS, och deras ehandelsplattform.
Rollbeskrivning:
- Vara systemägare för dessa kritiska system och arbeta nära leverantörer för att säkerställa att de lever upp till uppdragsgivarens krav.
- Följa upp incidenter och rotorsaksanalyser.
- Hantera systemleveranser, inklusive förändringshantering och informationsspridning, både internt och externt.
- Delaktig i avtalsprocesser (SLA och serviceavtal)
- Stötta budgetarbetet och säkerställa att beslutade aktiviteter genomförs.
- I uppstarten kommer du ha en nyckelroll i att bygga upp arbetet med drift och förvaltning av POS.
Kvalifikationer:
- Du ska ha mer än 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, antingen i en linjebefattning eller som konsult.
- Du har en högskoleutbildning eller motsvarande med relevant inriktning.
- Du har erfarenhet av att arbeta med IT-processer enligt ITIL, särskilt Incident Management, Problem Management och Root Cause Analysis.
- Du har erfarenhet av avtalsarbete och uppföljning av SLA.
- Du har erfarenhet av större systemleverantörer för POS eller ehandel.
- Du har erfarenhet av att arbeta med internationella aktörer och översätta deras lösningar till uppdragsgivarens dagliga behov.
- Du har erfarenhet av molntjänster som AWS, Azure eller Google Cloud Platform.
- Du har erfarenhet av applikationsdrift och bred IT-kunskap.
Personliga egenskaper:
- Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har en utmärkt förmåga att bygga och upprätthålla både interna och externa relationer.
- Du är bra på att hantera både taktiska frågor och operativa uppgifter.
- Du leder dig själv och andra med ett strategiskt tänkesätt och tar samtidigt hand om de praktiska detaljerna i ditt arbete.
- För denna roll är det viktigt att du kan uttrycka dig obehindrat både på svenska och engelska, i tal och skrift.
Uppdragsgivaren värdesätter samarbete och innovation samt erbjuder flexibilitet att arbeta från både kontoret i Stockholm eller hemifrån.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens: 78709
Ort: Stockholm
Omfattning:100%
Startdatum:2024-11-11
Slutdatum:2025-03-31
Konsultförmedlare
Christoffer Svensson
Det går inte längre att söka den här tjänsten.