Uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Service Manager. Som Service Manager inom kundens IT-domän, kommer du att spela en central roll i att förvalta system som optimerar arbetsprocesserna hos uppdragsgivaren och förbättra kundupplevelsen över alla försäljningskanaler. Detta inkluderar system som POS, och deras ehandelsplattform.

Rollbeskrivning:

  • Vara systemägare för dessa kritiska system och arbeta nära leverantörer för att säkerställa att de lever upp till uppdragsgivarens krav.
  • Följa upp incidenter och rotorsaksanalyser.
  • Hantera systemleveranser, inklusive förändringshantering och informationsspridning, både internt och externt.
  • Delaktig i avtalsprocesser (SLA och serviceavtal)
  • Stötta budgetarbetet och säkerställa att beslutade aktiviteter genomförs.
  • I uppstarten kommer du ha en nyckelroll i att bygga upp arbetet med drift och förvaltning av POS.

Kvalifikationer:

  • Du ska ha mer än 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, antingen i en linjebefattning eller som konsult.
  • Du har en högskoleutbildning eller motsvarande med relevant inriktning.
  • Du har erfarenhet av att arbeta med IT-processer enligt ITIL, särskilt Incident Management, Problem Management och Root Cause Analysis.
  • Du har erfarenhet av avtalsarbete och uppföljning av SLA.
  • Du har erfarenhet av större systemleverantörer för POS eller ehandel.
  • Du har erfarenhet av att arbeta med internationella aktörer och översätta deras lösningar till uppdragsgivarens dagliga behov.
  • Du har erfarenhet av molntjänster som AWS, Azure eller Google Cloud Platform.
  • Du har erfarenhet av applikationsdrift och bred IT-kunskap.

Personliga egenskaper:

  • Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har en utmärkt förmåga att bygga och upprätthålla både interna och externa relationer.
  • Du är bra på att hantera både taktiska frågor och operativa uppgifter.
  • Du leder dig själv och andra med ett strategiskt tänkesätt och tar samtidigt hand om de praktiska detaljerna i ditt arbete.
  • För denna roll är det viktigt att du kan uttrycka dig obehindrat både på svenska och engelska, i tal och skrift.

Uppdragsgivaren värdesätter samarbete och innovation samt erbjuder flexibilitet att arbeta från både kontoret i Stockholm eller hemifrån.

Detaljer
Referens: 78709

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:2024-11-11

Slutdatum:2025-03-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.