Vi söker en inredningsarkitekt för ett konsultuppdrag med erfarenhet av upphandling av inredning till vård och omsorgsboende för äldre enligt lagen om offentlig upphandling, (LOU). Erfarenhet av inredning av boende för demenssjuka är meriterande. Omfattning ca 200h. Möjlighet till förlängning: Ja, en månad i taget upp till 6 månader. Distansarbete: Hybrid.
Krav på leverans Konsulten ska leverera följande:
1) Ett färdigt inredningskoncept i samråd med beställaren, anpassat för boende för äldre och demenssjuka.
2) Budget för inredningen.
3) Förfrågningsunderlag för upphandling av inredningen enligt LoU.
4) Deltagande i utvärderingen av inkomna anbud.
5) Möjliga ytterligare uppgifter som kan uppstå under uppdragets gång, i samråd med beställaren
Konsultens roll kommer att vara att fungera som projektledare och expert inom inredning, med särskilt fokus på att:
1) Ta fram ett genomtänkt och funktionellt inredningskoncept för äldreboendet, där både estetik, funktionalitet och säkerhet prioriteras.
2) Säkerställa att upphandlingsprocessen för inredningen följer LoU, från upprättandet av förfrågningsunderlag till utvärdering av inkomna anbud.
3) Vara en central punkt i samarbetet med beställaren och övriga aktörer för att säkerställa att konceptet möter behoven för både boende och personal.
Förväntat resultat
Vid uppdragets slut förväntas konsulten ha levererat:
1) Ett genomarbetat och godkänt inredningskoncept för vård och omsorgsboendet för äldre, där de särskilda behoven för personer med demens är tillgodosedda.
2) En budget som är realistisk och i linje med projektets ekonomiska ramar.
3) Ett komplett förfrågningsunderlag för upphandling av inredningen, i enlighet med ADDAS ramavtal
4) En aktiv medverkan i utvärderingen av inkomna anbud, där rätt leverantör väljs ut i samråd med beställaren.
5) En föredömlig administration och skötsel av kontakter kring inköpen och verkställande av planeringen för hela processen tills möbler och inredning är på plats.
Projektorganisation
Socialförvaltning
Krav på dokumentation
Enligt förväntat resultat
Hantering av personuppgifter
Bara de relevanta till uppdraget
Handlingar som ska ingå i offert:
– CV
– Referensförteckning
– Pris
- Erfarenhet av offentlig upphandling: Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med inredningsupphandling enligt LoU
- Erfarenhet av inredning inom vård och omsorg
- Kunskap om att leda ett inredningsprojekt från start till mål, inklusive budgetering och hantering av upphandling
- Relevant utbildning inom inredningsarkitektur eller motsvarande erfarenhet
- Meriterande är erfarenhet av inredning för demensboenden eller andra boenden för äldre
- Förmåga att samverka med beställare och andra involverade parter på ett effektivt och lyhört sätt
- Referensuppdrag: En lista med referensuppdrag där konsulten specificerat likvärdiga projekt och hur hen har genomfört dessa. Kontaktpersoner ska anger för varje referensuppdrag.
- Kontaktuppgifter referensperson: Två (2) referenser namn, mejl och telefon. Referenserna ska vara tillgängliga sp vi kan ringa och prata. ange vilken projekt konsulten jobbade med. referenserna får inte vara äldre än 2 år.
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:80164
Ort: Stockholm
Omfattning:ca 200h
Startdatum: 2 december 2024
Slutdatum:30 september 2025
Option:Ja, en månad i taget upp till 6 månader
Konsultförmedlare
Emelie Lundholm
Det går inte längre att söka den här tjänsten.