Uppdrag: Bistå med stöd för implementering av en nyutvecklad personalpolicy i hela Sundbybergs stad. Detta inkluderar:
• aktivt stöd för HR-avdelningens medarbetare i planering och genomförande av lansering och implementering av stadens personalpolicy • utveckling av medarbetarsamtal, lönesamtal och övergripande lönekriterier med utgångspunkt i personalpolicyn
• stöd till chefer vid implementering i deras verksamheter
• stöd vid utformning av uppföljning av genomförande och resultat
Beslut kan komma att fattas om ytterligare, kompletterande implementeringsinsatser riktade mot ledare och/eller medarbetare. Det kan vara i form av verksamhetsanpassad ledar- och medarbetarutveckling med utgångspunkt i stadens gemensamma mål och personalpolicy.
För kontinuitet och effektivitet i process och genomförande önskar vi därför att offererad konsult har erfarenhet av utformning och genomförande av verksamhetsanpassad ledar- och medarbetarutveckling. Staden kan med anledning av detta och/eller ytterligare identifierade behov relaterade till implementeringen komma att avropa ytterligare stöd och förlängning av uppdraget ske.
Det finns dock ingen garanti för att ytterligare åtgärder kommer att beslutas, varför konsulten ska vara införstådd med att uppdraget i dagsläget begränsas till omfattningen av det som efterfrågas i de inledande punkterna ovan.
Viktigt att tidsplan och budgetering av tid görs inledningsvis i projektet för framdrift och fullföljande. Staden planerar att implementering av personalpolicy i hela organisationen på alla nivåer framförallt sker under vt 2025. Framtagande av medarbetarsamtalsmall, lönesamtal och lönekriterier utifrån personalpolicy bör vara klara under perioden jan- mars 2025.
Uppdragsgivaren kan vid behov förlänga uppdraget och öka antalet timmar under 2025-2026. Staden har under hela uppdragen en uppsägningstid på en (1) månad.
Förväntat resultat
Implementering av personalpolicy i hela organisationen på alla nivåer under framförallt vt 2025. Framtagande av medarbetarsamtalsmall, lönesamtal och lönekriterier utifrån personalpolicy som är klara mellan perioden jan- mars 2025.
Projektorganisation
Konsulten kommer att arbeta i nära samarbete med HR-avdelningen, kommunikationsavdelningen samt styrgruppen för utveckling och implementering av Sundbyberg stads personalpolicy.
Krav på dokumentation
Dokumentation av tidsplan och fördelning av timmar för varje del i projektet.
Handlingar som ska ingå i offert:
– CV
– Referensförteckning
– Pris
- Erfarenhet av förändringsledning och implementering
- Erfarenhet av arbete med kommunala organisationer
- Erfarenhet av arbete i styrgrupp
- Erfarenhet av arbete med ledare och medarbetare på alla nivåer i organisationen
- Erfarenhet av utvecklingsarbete avseende medarbetarsamtal- och lönesamtal, ledarstöd, verksamhetsanpassad utveckling av ledarskap och medarbetarskap
- Erfarenhet av arbete med kommunala organisationer från flera olika verksamhetsområden
- Konsulten ska ha god analytisk och pedagogisk förmåga, liksom förmåga att se och driva utvecklings- och implementering utifrån ett helhetsperspektiv
- Erfarenheten styrks genom att ange två (2) referensuppdrag med exempelvis följande innehåll: o Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. o Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. o Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
- Kontaktuppgifter referensperson
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:81117
Ort: Stockholm
Omfattning:ca 300h
Startdatum:25 november 2024
Slutdatum:31 december 2025
Option:Möjlighet till förlängning till om med 2026-12-31
Konsultförmedlare
Emelie Lundholm
Det går inte längre att söka den här tjänsten.