Uppdragsbeskrivning
Beskriv behovet av konsultstöd Sundbyberg stads stadshus har i dag ett aktivitetsbaserat arbetssätt med tre olika zoner – tyst zon, mellanzon och aktiv zon.
Arbetsplatserna
Det finns cirka 300 skrivbordsarbetsplatser fördelade på 4 våningsplan och zonerna finns på tre våningsplan.
Krav på leverans
Sundbyberg stad har gjort en utredning av hemvister men det har tillkommit vissa förändringar som behöver utredas.
Uppdraget består av ytterligare en utredning av hemvister och utifrån utfallet placerar ut grupper på alla våningsplan baserat på antal medarbetare och behov. Det ska fortsatt finnas arbetsplatser i tyst zon för medarbetare som inte har en hemvist, medarbetare från andra verksamheter i staden som behöver en arbetsplats under/eller delar av en dag samt för de medarbetare som inte får plats i sin hemvist. Det ska också utredas om möjlighet finns till att skapa fler arbetsplatser på utrymmen som idag inte har nyttjas fullt ut.
Syftet med kartläggningen att fördelningen av hemvister sker efter önskemål och behov samt möjligheten till fler arbetsplatser.
Metod
Görs genom att en genomgång av stadshusets ytor och dialog med beställare. Konsulten bör ha erfarenhet och kunnig inom området kontorsmiljö/kontorsplatser.
Förväntat resultat
Resultat som visar på omfördelning av hemvister av befintlig utredning samt möjlighet till nya arbetsplatser.
Projektorganisation
Rapporterar till avdelningschef för serviceavdelningen.
Krav på dokumentation
Dokumentation i form av rapport
Handlingar som ska ingå i offert:
– CV
– Genomförandeplan
– Tidplan
– Pris
- Konsulten ska ha kompetens och erfarenhet av liknande uppdrag för offentlig sektor eller kommun
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta självständigt med ovanstående leveranser i offentlig verksamhet
- Meriterande om konsulten tidigare har haft uppdrag inom Sundbyberg stad
- Erfarenheten styrks genom 2 antal referensuppdrag med exempelvis följande innehåll: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
- Genomförandeplan: Konsulten får gärna beskriva hur hen tänker sig upplägget ska se ut. Tex via intervjuer, att vistas i huset för att skapa sig en uppfattning hur huset disponeras utifrån aktivitetsbaserat
- Tidplan: Uppdraget är på 60 timmar. Hur ska dessa disponeras och hur? På plats, intervjuer via teams, distansarbete. Om distansarbete, hur många timmar sker på distans respektive fysiskt på plats?
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:87771
Ort: Stockholm
Omfattning:60h
Startdatum: 7 januari 2025
Slutdatum:31 januari 2025
Option:1 + 1 månad
Konsultförmedlare
Emelie Lundholm
Det går inte längre att söka den här tjänsten.