Uppdragsbeskrivning
Vi söker en Service Desk Agent som kommer att arbeta med att ge teknisk support och lösa problem för användare. Din huvudsakliga roll är att hantera tekniska frågor och utföra felsökning av både hårdvara och mjukvara. Stödet ges främst via telefon och fjärrverktyg som TeamViewer, men kan också innebära arbete på plats i ett besökscenter.
De dagliga arbetsuppgifterna inkluderar bland annat installationer och felsökningar i Windows-miljö. Du kommer också att arbeta med att registrera inkommande ärenden i organisationens ärendehanteringssystem samt lösa problem relaterade till både mjuk- och hårdvara.
Obligatoriska kvalifikationer:
- Minst ett års erfarenhet av att arbeta inom teknisk support eller helpdesk
- Gedigna kunskaper inom IT och ett genuint intresse för teknik
- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystem, Office 365, Windows 7/10, Outlook, nätverksfrågor som TCP/IP samt administration i Active Directory. Kunskap inom IP-telefoni (Cisco), PowerShell-scripting eller intresse för Problem Management är också värdefullt.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:88595
Ort: Göteborg
Omfattning:100%
Startdatum:Omgående
Konsultförmedlare
Nathalie Manne Wallin
Det går inte längre att söka den här tjänsten.