Nacka kommun önskar göra en översyn och uppdatera befintligt material för barnsäkerhetsrond (se bifogad fil barnsakerhetssrond, hittas under förfrågan i portalen). Översynen ska fokusera på att kontrollera så att de uppgifter/kontrollpunkter som finns med i dokumentet stämmer överens med den lagstiftning och relevanta rekommendationer som finns inom området. Förslag på förbättringar av dokumentets innehåll ska ges. Nacka kommun eftersträvar ett tydligt och enkelt dokument som ger anordnarna stöd vid genomförande av barnsäkerhetsronder i det systematiska barnsäkerhetsarbetet. Översynen kan vid behov omfatta kontakt med branschorganisationer. Arbetet med översynen planeras och stäms av med kommunens kontaktperson under arbetets gång. Distansarbete: konsult kan arbeta 100% på distans.
Krav på leverans
Översynen ska redovisas i en skriftlig rapport som kort motiverar förändringarna samt ett uppdaterat dokument ”Barnsäkerhetsrond” som bilaga. Dokumentet ”Barnsäkerhetsrond” ska följa nuvarande lagstiftning och relevanta rekommendationer inom området.
Projektorganisation
Kommunen har en kontaktperson, Weronica Jahnfors, för avstämning av arbetet. Konsulten genomför arbetet självständigt och har självständiga kontakter med eventuell branschorganisation. Konsulten ger regelbunden återkoppling till kontaktpersonen enligt överenskommen tidplan.
Krav på dokumentation
Skriftlig rapport 2 maj 2025 med en kort motivering av förändringarna samt ett uppdaterat dokument ”Barnsäkerhetsrond” som bilaga. Dokumentet ”Barnsäkerhetsrond” ska följa nuvarande lagstiftning och relevanta rekommendationer inom området.
Faktureringsplan vid fastpris
Fakturering sker efter att uppdraget avslutats.
Handlingar som ska ingå i offert:
– CV
– Referensförteckning
– Genomförandeplan
– Tidplan
– Pris
- Konsulten ska ha dokumenterad erfarenhet av säkerhetsfrågor inom utbildningsområdet
- Konsulten ska ha dokumenterad erfarenhet av säkerhetsfrågor inom utbildningsområdet, med fördel specifikt inom förskola
- Referensuppdrag: Erfarenheten styrks genom två (2) referensuppdrag med exempelvis följande innehåll: o Uppdragets namn och typ av uppdrag. o Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. o Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum
- Ange kontaktuppgifter referensperson för referensuppdragen
- Genomförandeplan + Tidplan: Leverantören får i korthet beskriva hur hen ska genomföra uppdraget. Priset som läggs in ska vara baserat på omfattningen av den uppskattade tiden om 40-80 timmar och vad leverantören anser är rimligt för att göra genomförandet med lyckat resultat
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:90705
Ort: Stockholm
Omfattning:40-80h
Startdatum:3 mars 2025
Slutdatum:2 maj 2025
Konsultförmedlare
Emelie Lundholm
Det går inte längre att söka den här tjänsten.