Solna stad behöver en (1) resurskonsult till 50 procent av en heltidstjänst för att utföra beskrivet uppdrag. Uppdraget väntas pågå under fyra månader med möjlighet till förlängning.
Roll
Förmedlaren ska tillhandahålla en administrativ konsult. Arbetsuppgifterna kommer främst att vara registrering, expediering, debitering och rättidsprövning av ärenden och beslut.
Bevakning av funktionsbrevlåda och besvara frågor från sökande och allmänheten.
Utlämning av allmän handling kan förekomma.
Konsulten kommer i första hand att arbeta i verksamhetssystemen Nova, ByggR och i Helpdesk (kontaktcenters ärendesystem). Arbetsuppgifter i systemen Lex och Ecos kan också förekomma.
Kompetensnivå
Nivå 2
Förväntat resultat
Konsulten förväntas arbeta på plats med möjlighet till distansarbete när verksamheten tillåter. Distansarbete ska godkännas av beställaren. Förväntningen är att konsulten arbetar 20 timmar per vecka.
Projektorganisation
Konsulten ska ersätta en person i en arbetsgrupp om tre personer med titeln ”administrativ handläggare” med liknande arbetsuppgifter. Konsulten kommer att rapportera till en arbetsledare eller till avdelningschefen. På avdelningen finns även registratur, administratörer och verksamhetsutvecklare. Konsulten kommer även att, inom ramen för halvtiden, arbeta i registraturen om det behövs.
Krav på dokumentation
Ingen uppdragsspecifik dokumentation krävs. Arbetet sker i Solna stads verksamhetssystem. Uppföljning görs genom löpande dialog.
Distansarbete
Hybrid
Hantering av personuppgifter
Ja, sedvanliga personuppgifter om företag, invånare och andra intressenter som hanteras i egenskap av bygglovskoordinator eller registrator.
Handlingar som ska ingå i offert
– CV
– Referensförteckning
– Pris
- Minst två års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom bygglovsprocessen. Exempel: registrering, expediering, debitering och rättidsprövning. Bevakning av funktionsbrevlåda och besvara frågor från sökande och allmänheten.
- Erfarenhet av utlämning av allmän handling.
- Erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Nova för bygglov.
- Erfarenheten styrks genom 2 referensuppdrag. Uppdragen ska ha innefattat administrativa uppgifter i bygglovsprocessen och pågått i minst tre månader. Specificera: Uppdragets namn, typ av uppdrag samt omfattning. Namn på konsult som genomförde uppdraget. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum. Kontaktuppgifter till uppdragsgivare för referensuppdragen.
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:97674
Ort: Stockholm
Omfattning:50%
Startdatum:2025-03-10
Slutdatum:2025-06-30
Option:2025-12-30
Konsultförmedlare
Klara Edrén
Det går inte längre att söka den här tjänsten.