Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en processledare. Som processledare kommer du att planera och leda arbetet i arbetsströmmen Primärvård inom projektet Standardisering och Kliniskt innehåll.

Ansvarsområden:

  • Arbeta i nära samarbete med övriga processledare, projektledare, arbetsströmmens konfigurationsanalytiker, Oracle Health samt ämnesexperter från kunden för att utveckla regionala vårdflöden och processer.
  • Planera arbetsströmmen, leda ett team i en miljö med många beroenden och gränssnitt mellan verksamhet och teknik, samt ansvara för arbetsströmmens leveranser.
  • Bistå i arbetet med att skapa underlag för design, test och datainsamling i samarbete med teamet, delta i systemtester, samt utföra administrativt arbete såsom mötesplanering och kommunikationsinsatser.
  • Samarbeta nära med leverantören för att säkerställa framdrift inom ansvarsområdet och använda leverantörens metodik i arbetet.
  • Arbeta genom existerande linjeorganisation och regionala nätverk.
  • Upprätta planer och projektdokument som krävs för genomförande, såsom riskanalys, tids- och aktivitetsplaner.
  • Rapportera till projektledaren för projektet Standardisering & Kliniskt innehåll.

Skallkrav:

  • Minst 10 års dokumenterad erfarenhet som projektledare med fokus på digitalisering inom offentlig hälso- och sjukvård (t.ex. nationella invånar- och vårdtjänster via 1177).
  • Minst 4 års dokumenterad erfarenhet som utvecklingsledare med fokus på verksamhetsutveckling, förändringsledning, projektplanering och ledning, samt processkartläggning inom offentlig hälso- och sjukvård (region och kommun).
  • Flera års dokumenterad erfarenhet av IS/IT-systemförvaltning och ledningsstöd inom offentlig hälso- och sjukvård.
  • 10 års dokumenterad klinisk erfarenhet inom offentlig hälso- och sjukvård.
  • Mycket god kännedom och dokumenterad erfarenhet av journalsystem och vårdadministrativa system som Melior och AsynjaVisph.
  • Dokumenterad erfarenhet av systemförvaltning av system för kommunal vård- och omsorg/socialtjänst.
  • Dokumenterad erfarenhet av implementering av styr- och förvaltningsmodell samt utbildning av anställda/målgruppen.
  • Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift (kunna obehindrat föra samtal och uttrycka sig i skrift).
  • Flytande svenska, både i tal och skrift.
  • Erfarenhet av att arbeta agilt.
  • Certifierad förvaltningsledare.

Mervärde:

  • Minst 10 års erfarenhet av att ha arbetat i Västra Götalandsregionen.
  • Mycket god kännedom om Västra Götalandsregionens organisation.

Nedan finner du kravmatris för detta uppdrag. Vänligen ladda ner och fyll i denna samt bifoga tillsammans med CV i ansökan

Länk till kravmatris

Detaljer

Referens:62316

Ort: Göteborg

Omfattning:100%

Startdatum:2024-08-22

Slutdatum:2025-12-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.