Uppdragsbeskrivning
Vi söker en kunnig projekt- och processledare med gedigen erfarenhet inom ekonomi och upphandling för att stödja arbetet med att utveckla systemstöd för ekonomi och e-handel. Vi söker dig som har framstående förmågor inom kommunikation och ledarskap, samt en stark kompetens i att dokumentera, presentera och följa upp arbetet. Rollen innebär att bidra med strategisk kompetens inom upphandling och ledning av ekonomiadministrativa processer. Du kommer även att agera som rådgivare för nyckelpersoner och stötta dem i att implementera och utveckla digitala verktyg inom ekonomi och e-handel.
Med fokus på kundens vision om digitala och effektiva lösningar, kommer du att bidra till standardisering, automatisering och effektivisering genom kravställning, upphandling och samordning av system inom ekonomi och HR.
Uppdraget innebär att koordinera större initiativ enligt verksamhetens strategi, bistå vid upphandling och behovsanalys, följa upp och kvalitetssäkra projekt samt stödja nyckelpersoner i genomförandet av färdplanen och samverka kring ekonomiadministrativa och HR-system.
Obligatoriska kvalifikationer:
- Dokumenterad kompetens inom ekonomistyrning, redovisning, bokföring samt erfarenhet av att arbeta med både ekonomisystem och e-handel.
- Minst tio års erfarenhet från offentlig sektor.
- Erfarenhet av att leda och delta i strategiska roller på kundsidan i minst fem projekt, där förstudie, kravställning, upphandling och implementering av ekonomisystem och e-handel ingått.
- God förståelse för processkartläggning och utvecklingsarbete inom ekonomiområdet.
- Akademisk examen som civilekonom eller annan relevant utbildning.
- Minst tio års erfarenhet av att hantera upphandlingar för ekonomi- och e-handelssystem.
- Djupgående marknadskännedom kring ekonomisystem och system för e-handel.
- Vana vid att arbeta med omfattande transaktionsvolymer i stora organisationer.
- Gedigen kompetens inom förändringsledning och förmåga att leda grupper samt facilitera workshops.
- Teknisk insikt som gör det möjligt att bidra i diskussioner kring design och lösningsförslag.
- Referenser från tidigare uppdrag som styrker relevant kompetens och erfarenhet.
Det är meriterande om du har arbetat inom offentlig sektor med fokus på ekonomi och e-handel samt har omfattande erfarenhet av projektledning och kravställning. En bakgrund som inkluderar utveckling av strategier för digitalisering och gedigen kunskap om marknadens ekonomisystem och e-handelssystem värderas högt. Vidare är förståelse för IT-system och teknisk kravställning inom IT en fördel.
Nedan finner du kravmatris för detta uppdrag. Vänligen ladda ner och fyll i denna samt bifoga tillsammans med CV i ansökan.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:80214
Ort: Göteborg
Omfattning:50%
Startdatum:2024-11-14
Slutdatum:2024-12-31
Konsultförmedlare
Klara Edrén
Det går inte längre att söka den här tjänsten.